به هر روي، سفارش يكي از ويژهگيهايي است كه گرافيك را از ديگر هنرها متمايز ميكند. شايد صحيحتر اين باشد كه بگوييم تبليغات، متعهد و سفارشپذير است اما پيوستهگي و امتزاج گرافيك با مقولهي تبليغات باعث ميشود ويژهگيهاي ايندو شبيه و نزديك به هم باشد و شايد بشود گفت: گرافيك، شاخهي تصويري و تجسمي تبليغات است، تا آنجا كه جا داشت بهجاي گرافيك، تبليغات را يك قالب هنري بناميم. اما اگر کسی سفارش نگرفت و طراحی گرافیکی انجام داد آیا اثر او از حوزهی آثار گرافیکی خارج میشود؟ خیر؛ اگر کسی بر اساس احساسات درونی خود یا پیام فردی اقدام به طراحی نمود در آن صورت خود اوست كه سفارشدهنده ميباشد؛ اما اين، وضعيت نادري است. در اینجا تفاوت گرافیک با نقاشی، عکاسی و... در این است که این هنرها مبتنی بر درونیـات هنرمند هستند اما سفارش هم میپذیرند در صورتی که گرافیک، مبتنی بر سفارش است اما از درونیات هنرمند هم بیبهره نیست.
Morbi ipsum leo, elementum sit amet molestie eu, vehicula at augue. Duis dignissim ultrices mauris et consectetur. Pellentesque iaculis fermentum dui, id eleifend sapien tincidunt eu. Mauris at eleifend neque. Mauris feugiat porttitor mauris sodales vestibulum. Etiam in augue faucibus elit ornare suscipit. Donec nulla libero, bibendum nec ornare ac, tincidunt bibendum odio. Proin pulvinar euismod augue, vitae gravida mi suscipit eget. Mauris porttitor iaculis metus, nec pellentesque risus ultrices id. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Maecenas rutrum iaculis lectus, et vulputate metus tincidunt sed. Quisque ut lectus orci, in feugiat dolor. Aliquam egestas velit et urna dictum eu posuere massa mollis. Integer et massa eros. Ut in libero eget quam cursus cursus id et mi. Praesent et nisi enim, sit amet pretium turpis.
ادامه مطلب